Nagrade

Velika nagrada

52. zagrebačkog salona

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Od temeljne ideje kojom se komemorira tragičan događaj iz travnja 1944. do razrade i izvedbe koja obuhvaća sve pojedinosti unutar složenoga muzeološkoga projekta, Memorijalni centar Lipa pamti primjer je ozbiljnoga pristupa teškome sadržaju te promišljenosti uočljive na svim razinama: informativnoj, didaktičkoj, evokativnoj. Ono što se provlači kao zajednička nit kroz čitav centar autori su definirali kao „ukidanje distinkcije između prostornog rješenja, muzejsko-prezentacijskog mobilijara, završne artikulacije muzeološkog sadržaja i organizacije izložaka“. Drugim riječima, elementi arhitekture tretirani su kao neodvojivi dio postava, i obratno, dijelovi postava postali su činitelji prostornoga oblikovanja. Posjetitelji se susreću s izlošcima, ali i s uporabom suvremene tehnologije što zajedno s uređenjem zgrade stvara ambijentalni ugođaj naglašen i zvučnom kulisom. Projekt Lipa pamti izvrstan je pokazatelj kvalitetnoga integriranja dizajna i tehnologije u zadani, ali i preoblikovani arhitektonski okvir s iznimno dojmljivim rezultatom.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Kuna Zlatica

(Ana Kunej, Zlatka Salopek)

koautorica: Alma Šavar

 

Otočka

 

 

Ana Kunej i Zlatka Salopek, već dobro poznati duo koji čini Studio za oblikovanje Kuna zlatica, zajedno s koautoricom Almom Šavar, potpisuju grafički dizajn i prijelom časopisa Otočka, časopisa za „kritičko promišljanje života na otoku iz naglašeno feminističke perspektive“. Netom je izašao prvi broj novopokrenutog časopisa i već je zbog svoga – upravo navedenoga - cilja koji dohvaća primjerenim sadržajem, ali - u ovom slučaju - i svoga izgleda privukao, očito zasluženu, pozornost.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Ana Vivoda

 

Komadići jutra

 

 

Ana Vivoda izradila je poetičnu, veoma tankoćutnu umjetničku knjigu (art book) Komadići jutra, zaokruženu u motivskom i tematskom smislu, u kojoj možemo pratiti kako autorica, tvoreći svojevrsne intimne fotografske dnevnike, bilježi svoje prostorno i društveno okruženje te odabrane kadrove pretvara u vlastite interpretacije da bi sve zajedno arhivirala u novu, produhovljenu, izrazito estetiziranu cjelinu.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Anselmo Tumpić

 

Glačalo vs crni kvadrat - Iz serije Upute za uporabu

 

 

Anselmo Tumpić u svome je radu duhovito i nadasve ironično prokomentirao nasljeđe povijesne avangarde, odnosno jedan od mogućih odnosa prema njoj, ujedno propitujući granice između statusa umjetničkog djela i neumjetničkih predmeta te nadasve onaj trenutak preobrazbe jednoga u drugo kada se slika transformira posredstvom dostupne tehnologije, kao da je riječ o kakvim agregatnim stanjima koja se proizvoljno mijenjaju; naime, iza misterioznosti i serioznosti crne površine s neizbježnom asocijacijom na Kazimira Maljeviča čarobno se pojavljuje spektar boja.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Nagrada za mladog autora

do 35 godina

Ivana Mrčela

 

Does it look good on me?

 

 

Ivana Mrčela je radom Does it look good on me? – raspoređujući u prostoru nacrtane komade odjeće - ostvarila mizanscenu, svojevrsno kazalište predmeta koje iščekuje svoje posjetitelje koji će ulaziti u instalaciju i naći se u nekom obliku interakcije s radom. Nedvojbeni ludički karakter autoričina rada nipošto se ne iscrpljuje tom prvom i neposrednom reakcijom, nego nas navodi na promišljanje o našem odnosu prema odjeći, napose onoj koja još nije izrađena, a u ovom slučaju – kako i sama autorica navodi – „poprima performativni potencijal“.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Posebno priznanje

Hrvatske sekcije AICA-e

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Rijetko imamo priliku vidjeti projekt koji je toliko kompleksan i slojevit - kako u svojoj temi, tako i u realizaciji – a da je u isto vrijeme efektan, komunikativan i jasan u onome što nam želi predočiti. Polazi od lokalne povijesti i vezan je s lokalnim kontekstom, ali transcendira ga i komunicira univerzalnu etičku, civilizacijsku, antifašističku poruku. U njegovom je središtu tragedija i trauma, diskontinuitet, smrt i uništenje, ali njegov iskaz usmjeren je na kontinuitet, obnovljivost i neuništivost života. Njegova svrha je memorijalna, ali projekt inteligentno izbjegava klišeje i doktrine komemorativne prakse, otima sjećanje imperativu monumentalnosti i vraća ga na ljudsku razinu. Njegov je sadržaj didaktičan, ali ne prenosi se samo informacijama nego vizualnošću, atmosferom, kreiranjem jedinstvenog doživljaja čija je recepcija inkluzivna i univerzalna. Konačno, projekt uspješno integrira arhitekturu, dizajn opreme interijera i elemenata postava, grafičke elemente i tehnološku inventivnost na način koji ne djeluje dogmatski i kruto, nego humano, pristupačno i vitalno. Projekt jasno reaktualizira povijesne istine i pouke, što ga čini neizmjerno važnim unutar konteksta revizija i falsifikacija povijesti, ne samo u Hrvatskoj i regiji, nego i globalno.

 

Članovi ocjenjivačkog suda HS AICA-e:

Marko Golub, Maroje Mrduljaš, Ante Tonči Vladislavić

 

28.10.2017.

Marko Golub

Ocjenjivački sud AICA-e

Na vrh

 

 

Nagrade

Velika nagrada

52. zagrebačkog salona

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Od temeljne ideje kojom se komemorira tragičan događaj iz travnja 1944. do razrade i izvedbe koja obuhvaća sve pojedinosti unutar složenoga muzeološkoga projekta, Memorijalni centar Lipa pamti primjer je ozbiljnoga pristupa teškome sadržaju te promišljenosti uočljive na svim razinama: informativnoj, didaktičkoj, evokativnoj. Ono što se provlači kao zajednička nit kroz čitav centar autori su definirali kao „ukidanje distinkcije između prostornog rješenja, muzejsko-prezentacijskog mobilijara, završne artikulacije muzeološkog sadržaja i organizacije izložaka“. Drugim riječima, elementi arhitekture tretirani su kao neodvojivi dio postava, i obratno, dijelovi postava postali su činitelji prostornoga oblikovanja. Posjetitelji se susreću s izlošcima, ali i s uporabom suvremene tehnologije što zajedno s uređenjem zgrade stvara ambijentalni ugođaj naglašen i zvučnom kulisom. Projekt Lipa pamti izvrstan je pokazatelj kvalitetnoga integriranja dizajna i tehnologije u zadani, ali i preoblikovani arhitektonski okvir s iznimno dojmljivim rezultatom.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Kuna Zlatica

(Ana Kunej, Zlatka Salopek)

koautorica: Alma Šavar

 

Otočka

 

 

Ana Kunej i Zlatka Salopek, već dobro poznati duo koji čini Studio za oblikovanje Kuna zlatica, zajedno s koautoricom Almom Šavar, potpisuju grafički dizajn i prijelom časopisa Otočka, časopisa za „kritičko promišljanje života na otoku iz naglašeno feminističke perspektive“. Netom je izašao prvi broj novopokrenutog časopisa i već je zbog svoga – upravo navedenoga - cilja koji dohvaća primjerenim sadržajem, ali - u ovom slučaju - i svoga izgleda privukao, očito zasluženu, pozornost.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Ana Vivoda

 

Komadići jutra

 

 

Ana Vivoda izradila je poetičnu, veoma tankoćutnu umjetničku knjigu (art book) Komadići jutra, zaokruženu u motivskom i tematskom smislu, u kojoj možemo pratiti kako autorica, tvoreći svojevrsne intimne fotografske dnevnike, bilježi svoje prostorno i društveno okruženje te odabrane kadrove pretvara u vlastite interpretacije da bi sve zajedno arhivirala u novu, produhovljenu, izrazito estetiziranu cjelinu.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Anselmo Tumpić

 

Glačalo vs crni kvadrat - Iz serije Upute za uporabu

 

 

Anselmo Tumpić u svome je radu duhovito i nadasve ironično prokomentirao nasljeđe povijesne avangarde, odnosno jedan od mogućih odnosa prema njoj, ujedno propitujući granice između statusa umjetničkog djela i neumjetničkih predmeta te nadasve onaj trenutak preobrazbe jednoga u drugo kada se slika transformira posredstvom dostupne tehnologije, kao da je riječ o kakvim agregatnim stanjima koja se proizvoljno mijenjaju; naime, iza misterioznosti i serioznosti crne površine s neizbježnom asocijacijom na Kazimira Maljeviča čarobno se pojavljuje spektar boja.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Nagrada za mladog autora

do 35 godina

Ivana Mrčela

 

Does it look good on me?

 

 

Ivana Mrčela je radom Does it look good on me? – raspoređujući u prostoru nacrtane komade odjeće - ostvarila mizanscenu, svojevrsno kazalište predmeta koje iščekuje svoje posjetitelje koji će ulaziti u instalaciju i naći se u nekom obliku interakcije s radom. Nedvojbeni ludički karakter autoričina rada nipošto se ne iscrpljuje tom prvom i neposrednom reakcijom, nego nas navodi na promišljanje o našem odnosu prema odjeći, napose onoj koja još nije izrađena, a u ovom slučaju – kako i sama autorica navodi – „poprima performativni potencijal“.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Posebno priznanje

Hrvatske sekcije AICA-e

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Rijetko imamo priliku vidjeti projekt koji je toliko kompleksan i slojevit - kako u svojoj temi, tako i u realizaciji – a da je u isto vrijeme efektan, komunikativan i jasan u onome što nam želi predočiti. Polazi od lokalne povijesti i vezan je s lokalnim kontekstom, ali transcendira ga i komunicira univerzalnu etičku, civilizacijsku, antifašističku poruku. U njegovom je središtu tragedija i trauma, diskontinuitet, smrt i uništenje, ali njegov iskaz usmjeren je na kontinuitet, obnovljivost i neuništivost života. Njegova svrha je memorijalna, ali projekt inteligentno izbjegava klišeje i doktrine komemorativne prakse, otima sjećanje imperativu monumentalnosti i vraća ga na ljudsku razinu. Njegov je sadržaj didaktičan, ali ne prenosi se samo informacijama nego vizualnošću, atmosferom, kreiranjem jedinstvenog doživljaja čija je recepcija inkluzivna i univerzalna. Konačno, projekt uspješno integrira arhitekturu, dizajn opreme interijera i elemenata postava, grafičke elemente i tehnološku inventivnost na način koji ne djeluje dogmatski i kruto, nego humano, pristupačno i vitalno. Projekt jasno reaktualizira povijesne istine i pouke, što ga čini neizmjerno važnim unutar konteksta revizija i falsifikacija povijesti, ne samo u Hrvatskoj i regiji, nego i globalno.

 

Članovi ocjenjivačkog suda HS AICA-e:

Marko Golub, Maroje Mrduljaš, Ante Tonči Vladislavić

 

28.10.2017.

Marko Golub

Ocjenjivački sud AICA-e

Na vrh

 

 

Nagrade

Velika nagrada

52. zagrebačkog salona

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Od temeljne ideje kojom se komemorira tragičan događaj iz travnja 1944. do razrade i izvedbe koja obuhvaća sve pojedinosti unutar složenoga muzeološkoga projekta, Memorijalni centar Lipa pamti primjer je ozbiljnoga pristupa teškome sadržaju te promišljenosti uočljive na svim razinama: informativnoj, didaktičkoj, evokativnoj. Ono što se provlači kao zajednička nit kroz čitav centar autori su definirali kao „ukidanje distinkcije između prostornog rješenja, muzejsko-prezentacijskog mobilijara, završne artikulacije muzeološkog sadržaja i organizacije izložaka“. Drugim riječima, elementi arhitekture tretirani su kao neodvojivi dio postava, i obratno, dijelovi postava postali su činitelji prostornoga oblikovanja. Posjetitelji se susreću s izlošcima, ali i s uporabom suvremene tehnologije što zajedno s uređenjem zgrade stvara ambijentalni ugođaj naglašen i zvučnom kulisom. Projekt Lipa pamti izvrstan je pokazatelj kvalitetnoga integriranja dizajna i tehnologije u zadani, ali i preoblikovani arhitektonski okvir s iznimno dojmljivim rezultatom.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Kuna Zlatica

(Ana Kunej, Zlatka Salopek)

koautorica: Alma Šavar

 

Otočka

 

 

Ana Kunej i Zlatka Salopek, već dobro poznati duo koji čini Studio za oblikovanje Kuna zlatica, zajedno s koautoricom Almom Šavar, potpisuju grafički dizajn i prijelom časopisa Otočka, časopisa za „kritičko promišljanje života na otoku iz naglašeno feminističke perspektive“. Netom je izašao prvi broj novopokrenutog časopisa i već je zbog svoga – upravo navedenoga - cilja koji dohvaća primjerenim sadržajem, ali - u ovom slučaju - i svoga izgleda privukao, očito zasluženu, pozornost.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Ana Vivoda

 

Komadići jutra

 

 

Ana Vivoda izradila je poetičnu, veoma tankoćutnu umjetničku knjigu (art book) Komadići jutra, zaokruženu u motivskom i tematskom smislu, u kojoj možemo pratiti kako autorica, tvoreći svojevrsne intimne fotografske dnevnike, bilježi svoje prostorno i društveno okruženje te odabrane kadrove pretvara u vlastite interpretacije da bi sve zajedno arhivirala u novu, produhovljenu, izrazito estetiziranu cjelinu.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Anselmo Tumpić

 

Glačalo vs crni kvadrat - Iz serije Upute za uporabu

 

 

Anselmo Tumpić u svome je radu duhovito i nadasve ironično prokomentirao nasljeđe povijesne avangarde, odnosno jedan od mogućih odnosa prema njoj, ujedno propitujući granice između statusa umjetničkog djela i neumjetničkih predmeta te nadasve onaj trenutak preobrazbe jednoga u drugo kada se slika transformira posredstvom dostupne tehnologije, kao da je riječ o kakvim agregatnim stanjima koja se proizvoljno mijenjaju; naime, iza misterioznosti i serioznosti crne površine s neizbježnom asocijacijom na Kazimira Maljeviča čarobno se pojavljuje spektar boja.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

 

Nagrada za mladog autora

do 35 godina

Ivana Mrčela

 

Does it look good on me?

 

 

Ivana Mrčela je radom Does it look good on me? – raspoređujući u prostoru nacrtane komade odjeće - ostvarila mizanscenu, svojevrsno kazalište predmeta koje iščekuje svoje posjetitelje koji će ulaziti u instalaciju i naći se u nekom obliku interakcije s radom. Nedvojbeni ludički karakter autoričina rada nipošto se ne iscrpljuje tom prvom i neposrednom reakcijom, nego nas navodi na promišljanje o našem odnosu prema odjeći, napose onoj koja još nije izrađena, a u ovom slučaju – kako i sama autorica navodi – „poprima performativni potencijal“.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Posebno priznanje

Hrvatske sekcije AICA-e

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Rijetko imamo priliku vidjeti projekt koji je toliko kompleksan i slojevit - kako u svojoj temi, tako i u realizaciji – a da je u isto vrijeme efektan, komunikativan i jasan u onome što nam želi predočiti. Polazi od lokalne povijesti i vezan je s lokalnim kontekstom, ali transcendira ga i komunicira univerzalnu etičku, civilizacijsku, antifašističku poruku. U njegovom je središtu tragedija i trauma, diskontinuitet, smrt i uništenje, ali njegov iskaz usmjeren je na kontinuitet, obnovljivost i neuništivost života. Njegova svrha je memorijalna, ali projekt inteligentno izbjegava klišeje i doktrine komemorativne prakse, otima sjećanje imperativu monumentalnosti i vraća ga na ljudsku razinu. Njegov je sadržaj didaktičan, ali ne prenosi se samo informacijama nego vizualnošću, atmosferom, kreiranjem jedinstvenog doživljaja čija je recepcija inkluzivna i univerzalna. Konačno, projekt uspješno integrira arhitekturu, dizajn opreme interijera i elemenata postava, grafičke elemente i tehnološku inventivnost na način koji ne djeluje dogmatski i kruto, nego humano, pristupačno i vitalno. Projekt jasno reaktualizira povijesne istine i pouke, što ga čini neizmjerno važnim unutar konteksta revizija i falsifikacija povijesti, ne samo u Hrvatskoj i regiji, nego i globalno.

 

Članovi ocjenjivačkog suda HS AICA-e:

Marko Golub, Maroje Mrduljaš, Ante Tonči Vladislavić

 

28.10.2017.

Marko Golub

Ocjenjivački sud AICA-e

 

 

Na vrh

 

 

HR  — EN

Nagrade

Velika nagrada

52. zagrebačkog salona

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Od temeljne ideje kojom se komemorira tragičan događaj iz travnja 1944. do razrade i izvedbe koja obuhvaća sve pojedinosti unutar složenoga muzeološkoga projekta, Memorijalni centar Lipa pamti primjer je ozbiljnoga pristupa teškome sadržaju te promišljenosti uočljive na svim razinama: informativnoj, didaktičkoj, evokativnoj. Ono što se provlači kao zajednička nit kroz čitav centar autori su definirali kao „ukidanje distinkcije između prostornog rješenja, muzejsko-prezentacijskog mobilijara, završne artikulacije muzeološkog sadržaja i organizacije izložaka“. Drugim riječima, elementi arhitekture tretirani su kao neodvojivi dio postava, i obratno, dijelovi postava postali su činitelji prostornoga oblikovanja. Posjetitelji se susreću s izlošcima, ali i s uporabom suvremene tehnologije što zajedno s uređenjem zgrade stvara ambijentalni ugođaj naglašen i zvučnom kulisom. Projekt Lipa pamti izvrstan je pokazatelj kvalitetnoga integriranja dizajna i tehnologije u zadani, ali i preoblikovani arhitektonski okvir s iznimno dojmljivim rezultatom.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Kuna Zlatica

(Ana Kunej, Zlatka Salopek)

koautorica: Alma Šavar

 

Otočka

 

 

Ana Kunej i Zlatka Salopek, već dobro poznati duo koji čini Studio za oblikovanje Kuna zlatica, zajedno s koautoricom Almom Šavar, potpisuju grafički dizajn i prijelom časopisa Otočka, časopisa za „kritičko promišljanje života na otoku iz naglašeno feminističke perspektive“. Netom je izašao prvi broj novopokrenutog časopisa i već je zbog svoga – upravo navedenoga - cilja koji dohvaća primjerenim sadržajem, ali - u ovom slučaju - i svoga izgleda privukao, očito zasluženu, pozornost.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Ana Vivoda

 

Komadići jutra

 

 

Ana Vivoda izradila je poetičnu, veoma tankoćutnu umjetničku knjigu (art book) Komadići jutra, zaokruženu u motivskom i tematskom smislu, u kojoj možemo pratiti kako autorica, tvoreći svojevrsne intimne fotografske dnevnike, bilježi svoje prostorno i društveno okruženje te odabrane kadrove pretvara u vlastite interpretacije da bi sve zajedno arhivirala u novu, produhovljenu, izrazito estetiziranu cjelinu.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Jednakovrijedna nagrada

52. zagrebačkog salona

Anselmo Tumpić

 

Glačalo vs crni kvadrat - Iz serije Upute za uporabu

 

 

Anselmo Tumpić u svome je radu duhovito i nadasve ironično prokomentirao nasljeđe povijesne avangarde, odnosno jedan od mogućih odnosa prema njoj, ujedno propitujući granice između statusa umjetničkog djela i neumjetničkih predmeta te nadasve onaj trenutak preobrazbe jednoga u drugo kada se slika transformira posredstvom dostupne tehnologije, kao da je riječ o kakvim agregatnim stanjima koja se proizvoljno mijenjaju; naime, iza misterioznosti i serioznosti crne površine s neizbježnom asocijacijom na Kazimira Maljeviča čarobno se pojavljuje spektar boja.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Nagrada za mladog autora

do 35 godina

Ivana Mrčela

 

Does it look good on me?

 

 

Ivana Mrčela je radom Does it look good on me? – raspoređujući u prostoru nacrtane komade odjeće - ostvarila mizanscenu, svojevrsno kazalište predmeta koje iščekuje svoje posjetitelje koji će ulaziti u instalaciju i naći se u nekom obliku interakcije s radom. Nedvojbeni ludički karakter autoričina rada nipošto se ne iscrpljuje tom prvom i neposrednom reakcijom, nego nas navodi na promišljanje o našem odnosu prema odjeći, napose onoj koja još nije izrađena, a u ovom slučaju – kako i sama autorica navodi – „poprima performativni potencijal“.

 

28.10.2017.

Nikola Albaneže

Predsjednik Ocjenjivačkog suda

52. zagrebački salon – primijenjene umjetnosti i dizajn

Posebno priznanje

Hrvatske sekcije AICA-e

Damir Gamulin i Antun Sevšek

 

Lipa pamti i živi - oblikovanje memorijalnog centra

 

 

Rijetko imamo priliku vidjeti projekt koji je toliko kompleksan i slojevit - kako u svojoj temi, tako i u realizaciji – a da je u isto vrijeme efektan, komunikativan i jasan u onome što nam želi predočiti. Polazi od lokalne povijesti i vezan je s lokalnim kontekstom, ali transcendira ga i komunicira univerzalnu etičku, civilizacijsku, antifašističku poruku. U njegovom je središtu tragedija i trauma, diskontinuitet, smrt i uništenje, ali njegov iskaz usmjeren je na kontinuitet, obnovljivost i neuništivost života. Njegova svrha je memorijalna, ali projekt inteligentno izbjegava klišeje i doktrine komemorativne prakse, otima sjećanje imperativu monumentalnosti i vraća ga na ljudsku razinu. Njegov je sadržaj didaktičan, ali ne prenosi se samo informacijama nego vizualnošću, atmosferom, kreiranjem jedinstvenog doživljaja čija je recepcija inkluzivna i univerzalna. Konačno, projekt uspješno integrira arhitekturu, dizajn opreme interijera i elemenata postava, grafičke elemente i tehnološku inventivnost na način koji ne djeluje dogmatski i kruto, nego humano, pristupačno i vitalno. Projekt jasno reaktualizira povijesne istine i pouke, što ga čini neizmjerno važnim unutar konteksta revizija i falsifikacija povijesti, ne samo u Hrvatskoj i regiji, nego i globalno.

 

Članovi ocjenjivačkog suda HS AICA-e:

Marko Golub, Maroje Mrduljaš, Ante Tonči Vladislavić

 

28.10.2017.

Marko Golub

Ocjenjivački sud AICA-e

Na vrh